• Top merken
  • Snelle levering
  • Gespreid betalen
  • Laagste prijs
  • Top merken
  • Snelle levering
  • Gespreid betalen
  • Laagste prijs

Veelgestelde vragen en antwoorden

Omdat het kan voorkomen dat er enkele zaken niet helemaal duidelijk zijn, hebben wij de meest voorkomende vragen alvast voor u gesteld en beantwoord. Op deze pagina kunt u deze rustig bekijken.
Indien uw uw vraag, of antwoord er niet tussen staat, kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Een van onze helpdesk medewerkers staat u dan graag te woord met het beantwoorden van uw vraag.

Bestellen

Hoe bestel ik een product op Profisport.nl?
Om het voor u gemakkelijk te maken hebben wij een stappenplan gemaakt van de bestelprocedure.

Kan ik mijn bestelling annuleren?
Ja, u kunt uw bestelling kosteloos annuleren zolang deze nog niet is verstuurd, neem hiervoor contact op met onze klantenservice. Wilt u uw bestelling annuleren nadat de bestelling naar u is verstuurd? Ook dat kan, u dient hiervoor onze klantenservice te informeren en de bestelling te weigeren aan de deur. De zending zal dan retour worden verzonden naar ons magazijn. Indien wij reeds een betaling van u hebben ontvangen zorgen wij ervoor dat u het aankoopbedrag (na goed ontvangst van de retourzending) zo snel mogelijk terug ontvangt. Eventuele kosten die voor een zending zijn gemaakt met het betalen via een Creditcard of andere betalingsmogelijkheid kunnen wij helaas niet vergoeden.

Kan ik mijn bestelling nog wijzigen nadat ik mijn bestelling heb geplaatst?
Ja, dit is mogelijk. Indien u uw bestelling aan wilt passen, kunt u hiervoor contact opnemen met onze klantenservice. De klantenservice is telefonisch te bereiken op 0162-561700, of per mail op info@profisport.nl.

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
Ja, u kunt uw online bestelling na de betaalbevestiging gratis afhalen in één van onze winkels.

Zit er een levertijd op een product die ik aanschaf in een van de Profisport winkels?
In de meeste gevallen zit er geen levertijd op de producten in de winkel, omdat er voldoende producten op voorraad zijn. Natuurlijk kan het voorkomen dat een product (tijdelijk) niet op voorraad is, maar wij doen ons uiterste best om dit te voorkomen. 

Betalen

Met welke betaalmethoden kan ik betalen?
U betaald bij Profisport via onze beveiligde betaalverbinding. Hieronder vindt u een overzicht van de betaalmogelijkheden:

  • iDeal
  • Creditcard (Visa / Mastercard)
  • Contant (enkel mogelijk in onze winkels)
  • Santander (gespreid betalen)
  • In3 (betalen in 3 maanden)

Bezorgen

Wat zijn de bezorgdagen en tijden?
Bestellingen worden geleverd van maandag tot en met zaterdag. Afhankelijk van de mogelijkheden kunt u uw voorkeur opgeven bij uw bestelling. Onze vervoerders proberen hier dan rekening mee te houden.

Bent u benieuwd wanneer uw bestelling wordt bezorgd?
Heeft u uw product in een van onze winkels gekocht, maak dan een afleverafspraak met een verkoopadviseurs. Indien u het product heeft besteld via onze webshop, dan ontvangt u van onze transporteur een e-mail met daarin de datum en tijdstip van levering.

Bezorgen jullie ook op zaterdag?
Ja, wij bezorgen uw product eventueel ook op zaterdag.

Hoe wordt mijn bestelling afgeleverd?
Uw bestelling, afhankelijk van het gewicht, wordt als volgt afgeleverd:
Bestellingen zwaarder dan 30KG leveren wij met een speciale koerier. De koerier neemt telefonisch contact met u op voor een afleverafspraak. Als uw bestelling minder dan 30KG weegt, dan zal deze met de pakketdienst meegaan. Hier krijgt u een track en trace code van.

Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?
Ja, u kunt tijdens de bestelprocedure een ander afleveradres voor de bezorging van uw bestelling aangeven.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?
De levertijd van uw bestelling is afhankelijk van het artikel dat is geselecteerd. U kunt de specifieke levertijd van ieder artikel bekijken bij de productinformatie op de website.

Wat zijn de bezorgkosten van mijn bestelling?
Alle bestellingen variëren qua bezorgkosten. Dit is afhankelijk van het gewicht van uw bestelling. De totale verzendkosten vindt u in uw winkelwagen.
* Wij bezorgen niet op de Waddeneilanden. Voor meer informatie kunt u terecht bij 

Ruilen & Retourneren

Hoelang duurt het voordat ik mijn geld ontvang bij een retour zending?
Wij zullen het aankoopbedrag inclusief eventuele verzendkosten zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 30 dagen na herroeping overmaken op het door u opgegeven rekeningnummer. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen in nieuwstaat hebben teruggekregen.

Kan ik mijn bestelling ruilen of retourneren?
Is uw bestelling niet naar wens of wilt u de bestelling ruilen? U heeft online een wettelijke bedenktermijn van 14 dagen om uw bestelling te retourneren als deze niet naar wens is. U kunt ook eerst binnen 14 dagen na ontvangst schriftelijk laten weten dat u van de aankoop af wenst te zien. Wij vragen u om hiervoor het "herroepingsformulier" in te vullen, deze heeft u per mail ontvangen bij uw bestelling. U kunt deze informatie ook vinden op de pagina "retourneren". Na aanmelding heeft u vervolgens 14 dagen om de producten te retourneren.

Kan ik mijn product omruilen in de winkel?
Ja, omruilen in de winkel is mogelijk, ook wanneer u uw product online heeft gekocht. Neem vooraf contact op met onze klantenservice.

Service & Garantie

Hoe werkt het?
U kunt uw product afgeven in één van onze winkels en ontvangt van ons een reparatie nummer.
U ontvangt van ons bericht wanneer uw product klaar staat om op te halen.
U haalt uw product op in de winkel waar u deze gebracht heeft.

Ik heb een technische vraag, waar kan ik deze stellen?
Heeft u een technische vraag, neem dan contact op met onze klantenservice.

Heb ik garantie op mijn product?
Ja, u heeft recht op wettelijke garantie op uw product. U ontvangt daarnaast fabrieksgarantie op uw product, waarvan de termijn is bepaald door de fabrikant. De garantie is enkel van toepassing wanneer u het product volgens de voorschriften en op een gedegen manier onderhouden heeft. Alle wettelijke garantiebepalingen worden beoordeeld en in behandeling genomen door onze service-afdeling.

Heeft Profisport een haal- en brengservice bij service of reparatie?
Ja, er is een haal- en brengservice wanneer u niet in staat bent om uw fiets op eigen gelegenheid aan te bieden in één van onze winkels. Om gebruik te kunnen maken van deze service en een ophaalafspraak te maken, kunt u contact opnemen met onze klantenservice. De kosten hiervan bedragen €30,- enkele rit (halen of brengen). Indien er sprake is van een beroep op de wettelijke garantie en blijkt dat de aanvraag gegrond is, worden de kosten vergoed.

Veiligheid & Privacy

Wat zijn Cookies?
Een cookie is een klein tekstbestandje dat een website op de harde schijf van je computer zet op het moment dat je de site bezoekt. De belangrijkste functie van cookies is om de ene gebruiker van de andere te onderscheiden. Je komt cookies dan ook veel tegen bij websites waarbij je moet inloggen. Het staat u vrij om cookies uit te schakelen. Houdt u er wel rekening mee dat onze website niet optimaal werkt wanneer u dit doet.

Hoe gaat Profibike om met mijn Privacy
Wat is het Privacy Policy van Profisport? Als u gebruik maakt van onze website, dan laat u persoonsgegevens achter. In de Privacy Policy wordt omschreven wie wij zijn, hoe en voor welke doeleinden uw persoonsgegevens verwerkt worden op Profisport.nl, hoe u uw privacyrechten kunt uitoefenen en alle andere informatie die voor u relevant kan zijn. Profisport.nl gebruikt uw persoonsgegevens op een zorgvuldige, rechtmatige en verantwoorde wijze, in lijn met de toepasselijke nationale en Europese privacywetgeving. 

Winkels

Heeft Profisport fysieke winkels waar ik direct een product kan kopen?
Ja, Profisport heeft meerdere winkels. Een overzicht van deze winkels én de openingstijden kunt vinden op de winkelpagina. Indien u een reservering wilt plaatsen voor een product, kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Dan zorgen wij ervoor dat uw bestelling klaar staan in een winkel naar uw keuze.

Kan ik ergens een product testen?
Ja, dit kan. U kunt contact opnemen met uw dichtstbijzijnde winkel om een afspraak in te plannen.

Kan ik mijn bestelling afhalen in een van de Profisport winkels?
Ja, dit is mogelijk. U kunt deze bestelmogelijkheid kiezen bij het plaatsen van uw bestelling en het product gratis afhalen in een van de Profisport winkels.

Wat zijn de openingstijden van de Profisport winkels?
Een overzicht van de openingstijden kunt u vinden op de winkelpagina.

Gelden de aanbiedingen op de webwinkel ook in de winkels?
Ja, de aanbiedingen in onze webwinkel zijn hetzelfde als in onze winkels.