Klantenservice

Ruilen en retourneren

Home > Klantenservice > Ruilen en retourneren

Ruilen en retourneren

Hieronder tref je een overzicht aan van de veelgestelde vragen omtrent ‘Ruilen en retourneren’. Wil je precies weten welke regels en voorwaarden hierbij gelden? Bekijk dan ook onze pagina met de retourvoorwaarden.

Veelgestelde vragen

Bij online aankopen heb je recht op herroeping: binnen 14 dagen na ontvangst kun je de overeenkomst ontbinden via het online retourformulier. Je kunt het product terugsturen of bij ons in de winkel afgeven. Voor fietsen en bakfietsen kun je een ophaalafspraak maken (tegen vergoeding). Na 14 dagen wordt jouw product altijd gerepareerd. 

  • Maatwerkproducten (bijv. een fiets met aanpassingen aan frame of framedelen);
  • Producten die verder zijn gebruikt dan nodig om de aard, kenmerken of werking vast te stellen;
  • Vouchers, cadeaukaarten en tegoedbonnen, ook als ze nog niet gebruikt zijn.

 

Voor correct uitgevoerde diensten van postbodes en monteurs geven wij geen geld terug.

Binnen 14 dagen kun je je product retour aanmelden. Dit kan via het online retourformulier of bij een van onze winkels.

  • Het product dient onbeschadigd en compleet te zijn;
  • Je stuurt het product binnen 14 dagen na herroeping terug;
  • Eventuele extra retourkosten zijn voor je eigen rekening.

 

Bekijk hier de uitgebreide retourvoorwaarden.

Ja, je mag je product uitproberen zoals je dat ook in de winkel zou doen. Bij fietsen geldt:

  • 0–5 km gereden → géén aftrek
  • 5–50 km gereden → 25% aftrek
  • Meer dan 50 km → 50% aftrek
  • Beschadiging → 25% aftrek

 

Bevalt het product niet? Dan kun je het retourneren. Het is daarbij belangrijk dat je het product in de originele staat en verpakking terugstuurt. Zo kunnen we er nog iemand anders blij mee maken. De volledige retourvoorwaarden vind je op deze pagina.

Optie 1 – Retour via de winkel

  1. Vul het online retourformulier in.
  2. Breng je product in originele staat mee naar de winkel.
  3. Wij bekijken het product samen met jou en zorgen voor een passende oplossing:
    • Terugbetaling van het aankoopbedrag
    • Omruiling voor een ander product
    • Of een waardebon

Optie 2 – Retour via onze haal- en brengservice

  1. Vul het online retourformulier in.
  2. Bereid je product voor op de terugreis:
    • Verpak het stevig, bij voorkeur in de originele verpakking;
    • Geen originele verpakking meer? Geen probleem: wij beoordelen de staat van het product en bepalen zo nodig een eventuele waardevermindering.
  3. Wij nemen contact met je op om een ophaalmoment af te spreken.
  4. Daarna regelen wij de rest en hoef jij alleen nog af te wachten.
  • Zelf retourneren: kleine producten per post of afgeven in de winkel.
  • Ophalen door Profibike:
    • €35,- voor (elektrische) fiets
    • €75,- voor (elektrische) bakfiets

Ja, je kunt je bestelling in een van onze winkels afgeven.

Online bestelling
Ja, je kunt je online bestelling binnen 14 dagen na herroeping in een van onze winkels afgeven. In de winkel bespreken we samen de mogelijkheden:

  • Omruilen voor een ander product (vaak direct uit voorraad beschikbaar)
  • Terugbetaling van het aankoopbedrag

 

Aankoop in de winkel
Voor aankopen die in onze fysieke winkels zijn gedaan, gelden andere regels:

  • Je hebt 8 dagen bedenktijd om het product ongebruikt te retourneren.
  • Je ontvangt hiervoor een tegoedbon ter waarde van het aankoopbedrag.
  • Goedkoper: je ontvangt het verschil terug (met eventuele inhoudingen volgens de voorwaarden).
  • Duurder: je ontvangt een betaallink voor het bij te betalen bedrag.

Je retourzending wordt soms in delen verwerkt. Het resterende bedrag volgt zodra alle producten zijn gecontroleerd en verwerkt.

Je ontvangt binnen 14 dagen na ontvangst van je herroeping het bedrag terug, via dezelfde betaalmethode als waarmee je hebt betaald. Houd rekening met:

  • Creditcard: 2,5% inhouding i.v.m. transactiekosten
  • Rembours: €14,95 inhouding
  • Extra verzendkosten voor een duurdere leveringsmethode worden niet vergoed
  • Wij betalen altijd terug via hetzelfde betaalmiddel of rekeningnummer waarmee je de aankoop hebt voldaan.

Andere vraag?

Staat jouw vraag er niet bij? Stuur dan een e-mail naar info@profibike.nl en wij zullen je vraag zo snel mogelijk beantwoorden!